1. Ekspresowy szczypiorek Uważam, że zasadzenie cebulek jest cennym doświadczeniem. Prosta sprawa do wykonania, bo znajdziecie je w każdym warzywniaku (i nie tylko). Szczypiorek jest o tyle wdzięczny, że na
5 marca to kolejna data w kalendarzu świąt nietypowych, na którą zwróciłam uwagę. Poniżej piosenki w dwóch wersjach językowych i szablon zęba do pobrania:-) Szablon zęba jest w Bibliotece plików
Już 26 lutego Dzień Dinozaura! Przygotowałam dla Was kilka zabaw, aby urozmaicić ten dzień. 1. Części ciała dinozaurów 6 charakterystycznych elementów, które z łatwością odnajdziecie u dinozaurów. Są w Bibliotece
17 maja 2020

Ubrania - temat powtarzający się do znudzenia. Co zrobić, żeby zajęcia były ciekawe, a dzieci uważnie słuchały?

Zróbmy razem pranie!

 

Uwierzcie, że dla maluchów temat jest niezwykle interesujący! A gdy jeszcze mogą dodać proszek, a pralka zaczyna wirować? Jest ktoś chętny?;-)

 

 

1. Opis

W tym wpisie przedstawię dwie wersje zabawy. Jedna uwzględnia oklejanie kartonów, druga - to wersja instant! Wrzuciłam gotowca do wydrukowania, który zastąpi kartony, a Wam zapewni pralkę najmniejszym możliwym sumptem;-) Szczegóły poniżej.

 

2. Instrukcja

Co tym razem się przyda? Otóż:

- karton, albo papierowa torba,

- jednolite kartki do oklejenia kartonu, albo mój wydrukowany gotowiec,

- kartka papieru z bloku technicznego na ubrania (chyba że laminujecie, to rysunkowy też się nada),

- małe (lekkie!) klamerki do ubrań,

- sznurek.

**** - ewentualnie pompony.

 

Krok po kroku:

1. Karton oklejamy jednolitym kolorem. Użyłam do tego samoprzylepnych kartek (szukajcie pod Papier samoprzylepny A4 matowy). Swoją drogą jest to jeden z moich ulubionych materiałów, z którego korzystam bardzo często. Zdecydowanie polecam nabyć opakowanie. Oszczędzamy sobie klejenia, lepienia i brudzenia, a przede wszystkim czasu.

2. Markerem rysujemy pralkę, chyba że zamiast rysowania wykorzystacie mój projekt pralki, który wrzuciłam do Biblioteki plików? Z tego gotowca wyjdzie pralka o wielkości A4. Plik dostępny też tutaj (klik).

3. Wycinamy otwór i gotowe.

     *ProTip: Dobrze jest zrobić otwór wystarczająco duży, by weszły flashcards z ubraniami, chyba że (do czego Was zachęcam) macie wycięte ubrania z papieru. Jeśli takich nie macie, to poniżej dajcie znać w komentarzu, a ja wrzucę plik do wydrukowania. Pokolorujcie wedle uznania, albo lepiej! Niech dzieci pokolorują! Gdy będą wiedziały, jak ważne jest ich zadanie - na pewno podejdą zaangażowane do tematu. Poza tym zajęcia plastyczne w języku obcym też są świetną zabawą;-)

     *ProTip: Jeśli macie małe dzieci we własnych domach - podbierzcie im trochę ubrań. Będzie można wyprać prawdziwe ubrania, a Wy się nie narobicie;-) Albo potraktujcie to jako urozmaicenie następnych zajęć.

 

 

3. Zastosowanie

W jaki sposób wykorzystać pralkę? Śpieszę z moimi propozycjami.

 

Nauka słownictwa

Na początku wykorzystajcie same ubrania. Gdy dzieci zapoznają się ze słówkami, przejdźcie do kolejnych zabaw.

 

Na hasło

Rozkładamy ubrania w środku naszego koła, wypowiadamy określone słowo, a dzieci kolejno odnajdują rzecz i wkładają do pralki.

 

Tak czy Nie

Pytajcie, co można włożyć do pralki, a co nie. Czy można mieszać ze sobą kolory. Dzieci będą decydować o każdej rzeczy, odpowiadając tak/nie (możecie użyć do tego plakietek, które zrobione raz, posłużą nam wielokrotnie - odsyłam do Biblioteki plików).

 

Opisywanie cech charakterystycznych

Opowiadajcie, w jakich kolorach są ubrania, co mają charakterystycznego. Pokazujcie na sobie, pokazujcie na innych dzieciach. Mówcie, że jest to coś, co ma na sobie konkretne dziecko, a reszta musi odgadnąć o czym mowa. Zdolności aktorskie mile widziane;-)

 

Pełna samodzielność

W pewnym momencie zauważycie, że dzieci są w stanie same nazywać. co wkładają do pralki. Można to zrobić na kilka sposobów:

- ubrania rozkładacie na środku koła, a dzieci kolejno same wybierają, co chcą nazwać i wsadzić do pralki,

- układacie stosik i dzieci muszą robić to w określonej przez Was kolejności (zawsze przydają się koła ratunkowe, aby inni mogli pomóc w razie potrzeby),

- ubrania trzymacie w torebce/pudełku, a dzieci losują i nazywają - pełna przypadkowość.

 

 

Nie zapomnijcie naśladować głosem włączania programu prania, następnie wirowania (uwaga, pralka musi się ruszać!;-) ). Jeśli macie ochotę, możecie użyć pomponów, jako proszku do prania. Zawsze można porozmawiać o kolorach tych pomponów i czy na pewno dobrze wypiorą rzeczy wrzucone do pralki.

 

Wywieszamy pranie

Potem już tylko sznurek, klamerki i dzieci mają kolejną okazję do ćwiczenia słówek, zwrotów.

 

Och, i jak zwykle będę bardzo wdzięczna za Wasze przemyślenia, pomysły i wskazówki!

 

Pozdrowienia!

Asia

@uczewprzedszkolu

 

 

 

Zróbmy razem pranie!

Zobacz

Social media